Sunday, 19 February 2017

Magic Marketing Mix - Le Marketing Mix Magique!

Marketing Team preparing their class together.

Following an impressive turnout and a front row of a dozen faces eager to learn, the first marketing training with our partnering associations was off to a flying start. 

With strong background knowledge and skills in marketing, Ruben, Farouk, Hollie and Mohamed took to the stage to lead the marketing training. This first session was aimed at offering people living with a disability the knowledge to better market their products so as to increase their visibility and revenue. ASK plan to have delivered enough training in time for the forthcoming fair event on the 4th March in Sabou village, allowing our associations to put all the theory they have learnt into practise, selling their products with flair and welcoming in new customers from Sabou. 

After a quick introduction of themselves, with Ruben and Hollie bravely attempting French, they began briefing the attendees on the core marketing strategies in business; for example Mohamed gave an effective presentation on the importance of branding and imagery, using a Dafani mango juice carton. He went on to discuss the product, price, place and promotion of this carton, the magic 'marketing mix' as it is commonly referred to. This helped to give our associations ideas on how to better promote their products and how to increase sales using techniques such as special offers and promotions. 


Example of branding and imagery
The 4P marketing mix.



Following on from this, Farouk and Mohamed approached the topic of social media and ways to increase business awareness. Provided with information on local business fairs and passing around some examples of business cards, the attendees were given a clear idea on how to advertise their businesses effectively using catalogues. Interestingly, we found that many of the associations were already familiar with social media outlets such as facebook however they had not previously considered using the internet as a means of promoting their products and attracting more customers. This will be very beneficial for them and something that we hope to base our future marketing classes and IT sessions around.

Lastly and with unaccustomed accents, Hollie and Ruben rounded up the session using their best French; a learning experience for both them and the attendees. They concluded a successful and informative session with a classic Q&A session, during which attendees were invited to ask questions about the presentation. Overall we had a really positive response and everyone appeared to enjoy the session. 

Bring on the next Marketing class!



Mohamed and Ruben in action in front of the class.

Written by Farouk Zare and Ruben Gillepsie

15/02/2017

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La version française :


L'équipe de marketing prépare leurs cours ensemble.

Face à des participants impressionnants et enthousiaste d’une douzaine de personnes déterminés a apprendre,notre 1ere formation en marketing avec nos associations partenaires a démarré avec une bonne atmosphère.

Ruben ,Farouk,Hollie, Mohamed ont mis leur compétence au service de cette formation.Elle était agréable parce qu’elle a permis aux personnes en situation de handicap d’avoir des techniques pour booster leur vente et ainsi accroitre leur visibilité et leur profit.ASK projette former plus les partenaires en vue de la foire du 28 février qui les permettra d’allier la théorie a la pratique.


Après avoir tenté de se présenter en francais,Ruben et Hollie ont commencé leur exposé sur les principales stratégies marketing dans le commerce. Mohamed a évoque de manière claire le design et l’emballage des produits et a pris Dafani en exemple dans ses explications. Il a aussi mis un accent particulier sur la qualité des produits à vendre. Par la suite il a développé les 4p du marketing(produit,prix,la place et la promotion) couramment appelé marketing mix. Cela permettra aux participants d’avoir des notions pour une meilleure promotion de leur produit et accroitre leur vente par des astuces de promotions, de publicités etc…

Le carton dafani 
Les 4p de marketing.

























Par la suite farouk et mohamed ont parlé des réseaux sociaux et comment les participants peuvent les utiliser à bon usage pour se faire des clients et promouvoir leurs produits .Ils ont aussi donner des conseils aux participants relatifs aux cartes de visites professionnelles et aux catalogues qui ont une importance capitale pour que les clients aient confiance en eux .Les participants se sont familiarisé avec des outils comme facebook, chose qu’ils ont accordé une oreille attentive. Après l’équipe a recueilli les préoccupations des participants, Hollie et Rubben ont tenté de se défendre en français ce qui était apprécier par tous les participants présents .Après cette phase de question-réponse qui s’est terminé avec succès,les participants ont donné une appréciation positive de la 1ere session et souhaiterai qu’elle soit continu.


Mohamed et Ruben en action devant la classe

Ecrit par Farouk Zare et Ruben Gillepsie 

15/02/2017

1 comment:

  1. The best way to serve oneself is to serve others.

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